woensdag 5 december 2012

Kerstswap

Vandaag kreeg ik een berichtje van Marga
dat ze mijn pakje had ontvangen.
 Ik kan nu dus laten zien wat ik voor haar gemaakt heb:
 
 
 

 
De papieren sterren had ik gezien op freubelweb,
Erg leuk om te maken dus heb ik er ook maar een paar
voor mezelf gemaakt:
 
 
Nu gaan we nog even verder met de laatste Sintactiviteiten
en dan zij we blij dat dat feest weer achter de rug is.
Ik hoop dat ook dat mijn twee stuiterballen weer
gewoon twee lieve kinderen worden ;-)
 
Fijne Pakjesavond!
groetjes
Bien
 
 
 

 

donderdag 29 november 2012

druk druk druk

Hier eindelijk weer een berichtje van mij,
de tijd vliegt in deze tijd van het jaar.
Druk met de Goed Heiligman en alle andere
dingen die je als moeder moet doen
en ondertussen ook nog proberen tijd te maken
voor je hobby.
 
Heb eindelijk de sjaal van dochterlief af.
Nu is mevrouw een soort van eigenwijs
en wil ze hem toch liever niet om.
(Hadden wij vroeger ook, zeker niet de kleren aantrekken
die moeders voor ons maakte.)
 

 
Het komt er dus op neer dat ik hem maar zelf gaat dragen ;-)

Foto gemaakt door zoonlief
Ook de kerst swap van Aterlier Valerie loopt bijna op zijn eind.
Morgen ga ik mijn envelop op de post doen,
als het goed is heeft mijn swapmaatje hem dan zaterdag.
Dan volgen ook de foto's.
Valerie heeft de smaak van het swappen goed te pakken,
want ze heeft al weer een nieuwe swap georganiseerd,
Ik sla deze swap even over maar wie zin heeft kan
zich tot 4 januari opgeven.
 
 
Groetjes
Bien
 
 

maandag 12 november 2012

Lang leve facebook

En dan zie je ineens je zelfgemaakte mandje
op facebook langs komen.
Je blogberichtje met het patroon door
Hoooked op facebook genoemd.
En dan zien je statistieken er ineens zo uit:

 
Ik vind het wel een eer dat mijn patroontje
wordt genoemd door de zpagetti leverancier.
 

Wil je ook dit mandje uitproberen?
Klik dan op de foto.
 
Op Pinterest zag ik deze fantastische beesten:


 
Ze zijn van Manafka Mina en ze heeft een
Ik volg haar al een tijdje en ze maakt supermooie beesten
die ze verkoopt via haar etsyshop.
Vooral op haar facebookpagina staan erg mooie foto's.
 
Fijne avond allemaal!
 
groetjes,
Bien
 
 



zondag 11 november 2012

Portemonnee

 Vorige week zag ik veel blogberichten over de Kreadoe
en wat daar allemaal was aangeschaft
(volgend jaar ga ik zeker weten ook weer)
en zag ik bij verschillende mensen de
portemonneesluitingen langs komen.
Nu had ik die ook een tijdje geleden bij Echtstudio gekocht
en het werd dus de hoogste tijd om daar ook iets mee te doen.
In een van mijn Japanse haakboeken stond het patroon
en met een beetje passen en meten is dit het resultaat:
 
 
Het bloemetje is van Farbenmix.
Op het originele patroon uit het boek was
een bloem geborduurd maar dat werd bij mij niet mooi.
 
Tot slot nog een update van mijn bobble flower blanket,
de eerste rij is af, nog 10 te gaan ;-)
 
 
Groetjes,
Bien
 


 

 
 
 

maandag 5 november 2012

Appeltjes

Voor mijn give away had ik een slinger gemaakt
met de appeltjes van Annemarie.
Ik had ze toen met Drops Paris gehaakt.


Nu heb ik ze nog een keer gehaakt maar dan met Catania.
Ik heb zelf een appelboompje gemaakt met takken
en paddenstoeltjes uit het tuincentrum.

Ik vind het zelf helemaal leuk geworden
maar inmiddels is de boom verhuisd naar de
vensterbank in de keuken, er moest plaats worden
gemaakt voor de giga bos rozen die ik gisteren
van manlief heb gekregen.
 

Gisteren was ik jarig en heb ik de leeftijd van 40 jaar bereikt.
Welkom bij de club zeggen ze dan....
Ik ben lekker verwend heb een hele mooie vaas van
de kinderen gekregen en dit boek van mijn zus:

Ook kreeg ik deze week dit boek door de brievenbus,
ik had hem al een tijdje geleden besteld.
Er staan veel verschillende patronen in
van verschillende ontwerpers.
Je kunt hem bestellen bij Amigurumipatterns,
er staan echt hele leuke patronen in.



Ik kan dus weer vooruit.

groetjes,
Bien






donderdag 1 november 2012

Swapperdeswap finish

Het is zo ver, de swap van Biene-bien is ten einde.
Als het goed is heeft iedereen nu zijn envelop in de brieven bus gehad
en hoeft niemand meer op de deurmat te wachten op zijn envelop.
Ik heb heel vele foto's gehad maar ik weet niet of ik ze allemaal heb.
Dit is het resultaat van al die enveloppen die verstuurd zijn:




Ook heb ik zoals beloofd een pagina gemaakt met alle foto's apart
en een linkje naar de blog als deze er was.
De foto's vindt je hier.
 
Aan alle deelnemers wil ik zeggen:
 
 
voor alle lieve reacties en mooie swappakketjes die er gemaakt zijn.
Ik vond het erg leuk om te doen en ga het zeker vaker doen.
Nu gaan we snel verder met de Kerstswap van Atelier Valerie.
 
Tot slot wil ik ook alle nieuwe volgers welkom heten,
ik organiseerde de Swap omdat ik bijna 150 volgers had.
Inmiddels heb ik over de 200 volgers en dat terwijl je geen volger
hoefde te worden om aan de swap mee te doen.
Je zou bijna zeggen weer een reden om een swap te organiseren
maar daar wacht ik nog even mee ;-)
 
Groetjes,
Bien
 


 
 
 
 


woensdag 31 oktober 2012

Swap ontvangen

Eindelijk heb ik even tijd om mijn swap van Isolde aan jullie te tonen.
Zaterdag zat hij al in de brievenbus en heb ik de foto al gemaakt.
Maar door de komst van onze Joop is het bloggen ervan er bij ingeschoten.
 
 
In de envelop zaten allemaal mooi ingepakte cadeautjes.
En dit is wat er in zat.

 
Het monstertje was natuurlijk gelijk al ingepikt en ook
de Japanse bloem vind ik erg mooi.
Toevallig was ik vrijdagavond gestart met een sjaal van
je raadt het al......Japanse bloemen.
Isolde heel erg bedankt voor al dit moois!
Vandaag is ook de laatste dag van de Swap,
dus iedereen die mee doet en nog
geen foto's heeft gestuurd doe dat nog even.
Morgen maak ik de pagina compleet
met een overzicht van al het moois dat is gemaakt.
 
 
Hier alvast een klein stukje van mijn sjaal.
Nu gaan jullie denken, is de sjaal van je dochter al af.
Nee dat is hij niet maar mijn garen was op
dus die ligt nu even in de wacht.
Volgende week ga ik weer even naar Echtstudio
om mijn voorraad aan te vullen.
En dat vindt ik helemaal niet zo erg ;-)
 
En dan onze Joop, zaterdag zijn we hem op gaan halen
en hij doet het voorbeeldig.
's Nachts slaapt hij door zonder te piepen en hij weet al goed
waar hij moet poepen en plassen.
Voor de rest knaagt hij aan alles wat los en vast zit, pyama's,
broekspijpen, rietenstoelen, tenen, we hopen dus ook
dat dat heel snel voorbij gaat.
 

 
 
Groetjes,
Bien