dinsdag 29 november 2011

Adventskalender

Eindelijk is hij klaar, de adventskalender.
Na heel wat uurtjes borduren zijn de 24 figuurtjes af,
dat waren heel wat kruissteekjes en heeel veeel
stiksteekjes.


De  geborduurde plaatjes heb ik op de rode vilt genaaid
en daar weer zakjes van gemaakt op het witte vilt.
Met lintjes heb ik hem vastgemaakt aan een oude kledinghanger.



Natuurlijk moest er ook nog een paar gehaakte sterretjes aan.



Het kleine sterretje komt uit Elines Winterhuis en de grote komt hier vandaan.
Van de sterretjes volgen er meer want ze zijn erg leuk om te maken en lekker snel klaar.
Is ook wel eens leuk ;-)

O ja, vandaag mocht eindelijk het gips van mijn dochtertjes arm af,
nu nog even rustig aan doen en dan is alles weer OK.

groetjes,
Bien


10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie adventskalender! Heel stijlvol.
    Ook heel fijn dat het gips van de arm mocht. Na verloop van tijd gaat dat zo irriteren en in de weg zitten... nu maar hopen dat ze voorzichtig genoeg zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie adventskalender!
    En wat een prachtige en originele afwerking.
    Knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie mooi geworden meid!!!!
    Wat een werk ..... maar dan heb je ook wel wat!!! Wow wow wow!!!!

    Je dochter gips vrij .... wat zal dat een opluchting voor haar zijn joh!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie adventskalender heb je gemaakt! Heb je de borduurpatroontjes zelf bedacht/bij elkaar gezocht of was het een k&k patroon? En ook zo netjes afgewerkt.
    Fijn weekend. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anne-Marie, het patroontjes komen uit het Engelse blad Cross-stitcher dat ze verkochten bij de AH.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooie adventskalender is dat! Er zit misschien wel heel veel werk aan, maar het resultaat mag er zijn. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Gerbiene, uit welk nr van Cross-stitcher komt het? Misschien kan ik het nog ergens kopen/bestellen. Ik vind het echt superleuk.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Love it, love it , LOVE IT!!! Wonderful work!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op zoek naar info over adventskalenders zie ik daar zomaar jouw prachtige zelfgeborduurde versie! Wat een juweeltje!! Ik word er spontaan verliefd op :) Vind je het goed als ik hem laat zien in mijn logje over adventskalenders? Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lupineke, natuurlijk mag je hem alten zien, stuur je even een linkje van je logje?
      Groetjes Gerbiene

      Verwijderen